آریا آریا ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 14 روز سن داره

دردانه مامان و بابا

آموزنده

1391/5/19 0:28
نویسنده : مامان و بابا
206 بازدید
اشتراک گذاری

استادی در شروع كلاس درس ليوانی پر از آب را به دست گرفت آن را بالا برد تا همه ببينند بعد از

شاگردان پرسيد

" به نظر شما وزن اين ليوان چقدر است؟"-


شاگردان جواب دادند : 50 گرم ، 100 گرم ، 150 گرم


استاد گفت: من هم بدون وزن كردن نمی دانم دقيقا وزنش چقدر است. اما سوال من اين است.


اگر من اين ليوان آب را چند دقيقه همينطور نگه دارم چه اتفاقی می افتد؟


شاگردان گقتند: هيچ اتفاقی نمی افتد..


استاد پرسيد:اگر آن را چند ساعت همينطور نگه دارم چه؟


يكی از شاگردان گفت:دستتان كم كم درد می گيرد.


" حق با توست . حالااگر  يك روز تمام آن را نگه دارم چی؟ "


شاگرد ديگری جسارتا گفت:


"دستتان بی حس می شود


عضلاتتان به شدت تحت فشار قرار می گيرد و فلج می شويد و مطمئنا كارتان به بيمارستان خواهد كشيد"


و همه شاگردان خندیدند


استاد گفت:خيلی خوب است اما آيا در اين مدت وزن ليوان تغيير كرده است؟


شاگردان جواب د ادند : نه


" پس چه چيز باعث درد عضلات  می شود؟ در عوض من چه كنم؟


شاگردان گيج شدند. يكي از آنها گفت : " ليوان را زمين بگذاريد"


استاد گفت : " دقيقا ! مشكلات زندگی هم مثل همين است


اگر آنها را چند دقيقه در ذهن تان نگه داريد ، اشكالی ندارد


اما مشكل وقتی به وجود می آيد كه تصميم می گيريم مشكلاتمان را، چه سبک چه سنگين مدتها

در ذهن نگه داريم.....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

مامان امیرعلی
19 مرداد 91 2:10
سلام.ماشالله نی نی نازی دارید.خدابهتون ببخشه خوشحال میشم به منم سربزنید
مامان کیان
19 مرداد 91 2:11
پس این رمزه ما چی شد؟ البته اگه دوست داشتی بگوهااااا
مامان طلا
19 مرداد 91 18:11
به به به به چه درس جالبی بود
نایسل
19 مرداد 91 23:26
مرسی عزیزم التماس دعا
مامان کیان
19 مرداد 91 23:38
نایسل
20 مرداد 91 0:48
الهی بهتر بشن