آریا آریا ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 13 روز سن داره

دردانه مامان و بابا

بازی دالی موشه را جدی بگیرید

1390/7/2 19:58
نویسنده : مامان و بابا
397 بازدید
اشتراک گذاری

مامان کوش؟....مامان نیست!....دالی....ایناهاش.

وقتی شما صورتتان را پشت پرده قایم می کنید و لحظه ای بعد مثل خرگوشی که اززیرکلاه شعبده بازها  بیرون می ایید خود را نشان می دهید ابتدا کودک مضطرب می شود اما بعد از چند بار تکرار بازی، می فهمد که شما او را هرگز تنها نمی گذارید پس غیبت و جدایی از شما بتدریج برایش عادی میشود. وقتی زمان جدایی های واقعی برسد به طور مثال وقتی مادر او را به مهد می سپارد حس امنیت می کند و می داند مادر دوباره به سراغش خواهد امد.

برای بزرگ شدن

برای یک کودک وابسته به پدر و مادر هیچ چیز شیرین تر از پنهان و دور شدن از چشم والدین نیست. و با اجرای این بازی هر وقت بخواهد ناپدید و بعد ظاهر می شود. وقتی کودکتان خود را پنهان می کند و شما نشان می دهید دارید دنبالش می گردید او این حس را پیدا می کند که دوستش دارید و از فقدانش ناراحتید.

کودک در ابتدا خود را پشت دستانش پنهان میکند و چون کسی را نمی بیند گمان می کند دیگران هم او را نمی بینند.اما در 4-5سالگی وضعیت تغییر میکند . مغز او دست به ساختن سناریو های پیچیده تری می زند.از این به بعد بازی قایم موشک جای دالی موشه را می گیرد.

برای باهوش شدن

هیچ چیز قانون مند تر از بازی دالی موشه نیست. سکانس هایی ساده که پشت سرهم تکرار می شوند .تمرین این سکانس ها مغز کودک را فعال نگاه می دارد و از همه مهم تر او رابطه علت ومعلولی را می اموزد.

برای برقراری ارتباط

از 3 ماهگی به بعد کودک شما قوانین بازی دالی موشه را می اموزد.

...یک نفر صورتش را پنهان می کند.

...نفر بعدی چند لحظه منتظر می ماند.

...نفر اول صورتش را نشان می دهد.

...نفر دیگر می خندد.

گمان نمی کنید این بازی معنی خاصی داشته باشد؟ این به طور دقیق همان کاری است که هنگام گفتگو انجام می دهیم! یعنی منتظر میمانیم که یک نفر صحبت کند .نفر دوم منتظر می ماند نفر اول صحبتش تمام شود بعد نفر دوم شروع به صحبت می کند. با کمک این بازی کودک شما با قوانین برقراری ارتباط اشنا می شودو از 4 ماهگی به بعد ان ها را به کار می گیرد.

راهی برای اموزش صبر

وقتی کودک شما گرسنه و منتظر شیر است اصلا خوش اخلاق نیست مدام گریه می کند. اما وضع درمورد کودکانی که عاشق دالی موشه هستند فرق می کند. انها پیش از این مزه صبر کردن را چشیده اند و می دانند پس از مدتی انتظار لحظه شیرینی در انتظارشان است.دالی موشه به کودک می اموزد برای حس لحظاتی شیرین گاهی باید کمی صبور بود.



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

مامان آترینا
2 مهر 90 20:08
خیلی جالب هستش استفاده کردم


مرسی .اره دیگه الان اترینای خاله 3 ماهش شده .باید شروع کرد...
بابای مهرسا
3 مهر 90 17:29
مهرسا به خونه خوش امدی
مامان نی نی گولو
3 مهر 90 18:17
سلام عزیزم جالب بود